Müşteri Olma Adabı

Never-Kill-A-Client-Poster-04-470x664Reklam ajansı, dijital ajans, medya satın alma ajansı, sosyal medya ajansı, iletişim ajansı, etkinlik ajansı… Hangisi olduğunun çok bir önemi yok. Ajans dendi mi herkesin kafasında şakalar, komiklikler, sınırsız eğlenceyle dolu, kimsenin çalışmadığı, tam tersine herkesin yan gelip yattığı ve arada bir iki parça iş yaptığı bir yer beliriyor. En azından aldığım geri bildirimlerden artık ben öyle olduğunu düşünüyorum. Bu sebepten olsa gerek müşteri bu «hiç çalışmayan, sürekli keyif yapan, parti düşkünü» kitleye hak ettiği gibi davranması gerektiğini düşünerek başlıyor ajansla çalışmaya. Hepsi bizim hayatımıza, ofis ortamımıza, giyim kuşamda sınır tanımamamıza özeniyor. «Ben sabahlara kadar sunum yapayım, bunlar 2 cümle yazıyorlar diye eğlencenin dibine vursunlar… haksızlık bu! Gösteririm ben onlara!» falan bile diyor olabilirler içten içe. (Birer melek olan nadir müşteri insanlarını bu yazı boyunca tenzih ederim.)

Oysa ki müşteriler ve tavırları üzerinde yaptığım gözlemler bana gösteriyor ki atanan her marka/pazarlama/iletişim müdürünün «ajansla çalışma» üzerine küçük bir oryantasyondan geçmesi, bir…

View original post ещё 653 слова